Språkkunnig kundservicemedarbetare

Språkkunnig medarbetare till kundservice på en av Örebros bästa arbetsplatser!

Kan du snakke og skrive flytende norsk?
Osaatko sinä puhua sekä kirjoittaa suomea sujuvasti?

Bra! Då kan vi bocka av första punkten på listan. Vi växer och behöver nu utöka vårt team med medarbetare som har fingertoppskänsla för service och behärskar norska eller finska flytande.

Vi strävar efter att rekrytera kompetenta och härliga människor till vårt företag. Vi börjar därför gärna med att berätta för dig varför du kommer att trivas och utvecklas på Sonat.

Utvecklingsmöjligheter

Vi är Nordens ledande utvecklingspartner inom Supply Chain Management, så för dig med ambition finns det över tid möjlighet till varierande och utvecklande arbetsuppgifter.

En arbetsplats som värdesätter sina medarbetare

Vår målsättning är att du ska känna motivation och glädje när du sätter foten innanför tröskeln här på Sonat – och där vet vi att gemenskap är en nyckelfaktor. För att främja teamkänslan och företagets utveckling har vi årliga teamaktiviteter samt konferens där alla medarbetare deltar. Varje vecka har vi teammöten där alla får möjligheten att dela sina tankar, delta i förbättrings- och utvecklingsarbete, ta del av uppnådda resultat och förbereda sig för kommande utmaningar. Våra medarbetare har fokus på hälsa och organiserar gemensamma tränings- och tävlingsaktiviteter.

Vi vill att du ska vara du

Givetvis finns det en tydlig struktur där du får stöd vad gäller kunderbjudande, regelverk och tonalitet men vi har inte färdiga mallar för varje svar – på Sonat uppmuntrar vi personlighet och därför får du också sätta din egen personliga prägel när du kommunicerar med kunderna

Har vi lyckats behålla ditt intresse? Bra! Då går vi vidare till att berätta mer exakt vad dina arbetsuppgifter blir!

Rollen som medarbetare i kundservice – varierande, utmanande och rolig

Som medarbetare hos oss kommer du att arbeta med kundservice mot slutkund, t.ex. inom retail och konfektion på olika marknader runt om i Europa. Du för en löpande dialog med kunderna, hanterar kundärenden som inkommer och hittar lösningar som tillfredsställer kunden på bästa möjliga sätt. Tjänsten innehåller även administrativa uppgifter såsom att hantera betalningar, fakturahantering, returer, reklamationer och liknande.

Du kommunicerar med kunderna via alla våra kanaler; telefon, chatt, mail och sociala medier – så en varierande arbetsdag kan du räkna med!

 

Din profil

Vi söker dig som talar och skriver norska eller finska flytande. Eftersom du kommer att ha kontakt med kunderna på deras modersmål så räcker det inte med grundläggande kunskaper – du måste behärska språket mycket väl. Eftersom majoriteten av vår kundbas är placerade runt om i Europa så är det viktigt att du är en god kommunikatör både i tal och skrift, på svenska, engelska och det extra språket du besitter.

Följande punkter är meriterande:

  • Erfarenhet av att arbeta med support, kundrelationer och problemlösning
  • Ytterligare språkkunskaper såsom polska, danska och tyska (utöver norska och finska)
  • Erfarenhet av arbete i olika affärssystem

Vår absoluta målsättning är att alltid överträffa kundens förväntningar och därför söker vi inte bara en person som har servicekänsla – vi söker en person som älskar att skapa goda relationer och lösningar i dialog med kunden.

Vidare tänker vi att du är en person som trivs med att samarbeta i team och med en tydlig struktur och systemplattform till din hjälp. Vi söker både dig som vill arbeta heltid och dig som är intresserad av en timanställning.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansökan skickas senast den 11 januari till ansokan@sonat.se och urvalet sker löpande.
Har du några frågor eller funderingar så tveka inte att höra av dig till Operations Manager Regina Svensson, 072-731 29 29.

Genom att du skickar in din ansökan till oss ger du oss ditt samtycke till att de upplysningar som du lämnar i din ansökan och i ditt CV sparas hos oss för att du ska kunna delta i vår rekryteringsprocess. Dina personuppgifter behandlas endast i rekryteringssammanhang för Sonat AB och inte längre än 1 år efter avslutad rekryteringsprocess om inte nytt samtycke inhämtats.

Sonat AB är ansvariga för behandlingen av dina personuppgifter och lagras i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Du har rätt att få del av/ändra/radera de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om du har några frågor om detta kan du när som helst kontakta oss genom att skicka ett email till ansokan@sonat.se eller genom att skriva till oss på följande adress: Sonat AB, Fabriksgatan 24, 702 23 Örebro

Skicka IN DIN ANSÖKAn

Sonat erbjuder en helhetslösning som omfattar allt från att ta fram strategier för Supply Chain Management till att genomföra dem. Vi har all expertis som behövs för att driva och utveckla våra kunders kundservice- och logistikfunktioner. Det är vi ensamma om i Norden.

Sonat har kontor i Stockholm och Örebro men arbetar med kunder över hela världen.
www.sonat.se